tiistai 27. maaliskuuta 2012

Raikasta päivää!


Pienen vauvan vanhempana sitä herkistyy äänille aivan uudella tasolla. Toisinaan kun olen juuri saanut Leevin nukahtamaan vaunuihin niin ohikulkija vaikka kailottaa puhelimessa tai rekka-auto ajaa ohi, ehkäpä vielä töötäten. Silloin  tuntuu että eivätkö he näe minun nukuttavan lasta? No, eivät näe. Eikä heidän kenties kuulukaan mutta juuri silloin minun on hyvä suunnata katseeni itseeni ja pyrkiä päästämään irti. Minun pitää rentoutua.
Se ei ole enää niin helppoa kuin ehkä vielä muutama kuukausi sitten. Usein juuri silloin kuin sitä tarvitsisin eniten olen keskellä kiireisen päivän välttämättömiä askareita. Minulle on äärimmäisen tärkeää huoltaa ja hoivata sekä kehoani että mieltani ja juuri siksi suuntasin viime viikonloppuna jooga kurssille ihanaan Studio Yiniin.




Sain huippu tarjouksen kahden päivän peruskurssista ja kun minua ei kotonakaan välttämättä tarvittu,  suuntasin kohti Töölöötä. Olen ennenkin joogannut kyllä jonkin verran mutta en ollut varsinaisesti koskaan suorittanut peruskurssia. Sisäinen joogini heräsi unestaan, viikonloppu oli täydellinen menestys.
Ihana Joanna ja haastava Scorpion
Studio Yin on vallan miellyttävä ja lämminhenkinen paikka. Erityisesti minua itseäni mielyttää että sali lämmitetään usein kuumaksi. Eli hot-joogaa on myös tarjolla. Viikottainen tuntiohjelma on kattava, joten suosittelen tutustumaan tarjontaan ja löytämään mieluisa harjoitus.
Opettajana toimi viehättävä Joanna. Hänellä itsellään on jo 15-vuoden kokemus joogasta sekä erittäin hieno tyyli huomioida tunnilla niin vasta-alkajat kuin kokeneemmat konkaritkin ja saada kaikki harjoittamaan yhdessä. Itse menen ehdottomasti uudestaan!

Lauantai aamu alkoi ravitsevalla smoothiella. Tarvitsin jotain piristävää ja ravitsevaa. Joten sekoitus syntyi seuraavista aineksista...

Raikasta Päivää- smoothie


1      Pieni banaani
1      Porkkana
2      Appelsiiniä
1      Omena
1      Valkosipulinkynsi, pieni
1      Sellerinvarsi
1dl   Auringonkukansiemeniä liotettuna
1tl    Raaka-kaakao nibsejä
1dl   Valmista Chiasiemen hyytelöä
Reilu kourallinen pinaattia
Nippu Tammenlehtisalaattia
Sitruuna Melissaa maun mukaan
Reilusti inkivääriä (laitoin 2xpeukalonpään kokoinen pala)
1/2tl  Cayanne- pippuria
1tl     Neitsyt kookosöljyä (juoksevana)
vettä n. 8dl


Laita kaikki ainekset tehosekoittimeen ja pyöräytä smoothieksi. Nauti välittömästi!
Raaka-aineista tulee runsaasti valmista juomaa. Joten nauti se vajaa kaksi tuntia ennen treeniä tai muuten vaan, vaikka jakamalla ystäväsi kanssa :).





 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti